Informatyczna infrastruktura w firmie może opierać się na pojedynczym serwerze z postawioną stroną internetową, ale i na skomplikowanej sieci wielu różnych serwerów lub wykupionych u zewnętrznego dostawcy hostingów. Zarządzanie taką siecią nie jest zadaniem niewykonalnym, ale zdecydowanie pracochłonnym i wymagającym konkretnej wiedzy technicznej. Dlatego firmy coraz częściej inwestują w usługi serwerowe połączone z profesjonalnym administrowaniem takimi serwerami. Jakie są najczęstsze powody takiej decyzji?

Dbałość o bezpieczeństwo firmy

Na firmowych serwerach umieszcza się informacje ważne dla jej działania i rozwoju, ale najczęściej też związane z ochroną danych klientów, ich umów, świadczonych usług itp. Dlatego istotnym elementem każdego hostingu jest jego bezpieczeństwo i odpowiednia dbałość o wprowadzone zabezpieczenia. Dotyczą one zarówno opcji ochrony przed potencjalnymi atakami, jak i stałego i bezawaryjnego działania hostingu i znajdujących się na nim plików oraz informacji cyfrowych. Wykupując serwery z administratorem firma nie musi się martwić tymi sprawami: o wszystko zadba zewnętrzny specjalista, który zajmie się tworzeniem kopii zapasowych i błyskawiczną reakcją w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z bezpieczeństwem.

Regularne audyty działania infrastruktury

To działanie wiąże się też bezpośrednio z kolejnym, czyli sprawdzaniem, analizowaniem i testowaniem na bieżąco całej informatycznej infrastruktury oraz wprowadzaniem elastycznych i wygodnych rozwiązań dla firmy i jej pracowników. Outsourcing administrowania serwerami pozwala na pełną automatyzację działań informatycznych, dzięki czemu pracownicy firmy zajmą się wyłącznie swoimi obowiązkami, a nie będą odrywani od pracy, aby zajmować się opieką nad serwerem, do czego nie zawsze mają odpowiednie uprawnienia i umiejętności. Regularne audyty pomagają wykryć usterki związane z samym działaniem serwera, aplikacji, programów wykorzystywanych przez firmę, ale także luk w zakresie ochrony przed cyberatakami, które mogą powstawać np. przez niefrasobliwe podejście samych pracowników niezachowujących odpowiednich standardów bezpieczeństwa.

Dostępność 24/7

Trzecim najczęstszym powodem wybierania serwerów z administratorem jest gwarancja błyskawicznej reakcji i pomocy w razie wystąpienia problemów. Usługa administrowania obejmuje najczęściej pełen support działający 24 godziny na dobę, co oznacza z jednej strony natychmiastowe działanie w celu naprawy awarii, a z drugiej zwiększone poczucie bezpieczeństwa u klientów. Mają bowiem pewność, że w przypadku usterki specjaliści zareagują jak najszybciej bez dużej szkody dla firmy.